Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Rizs

 A rizst nagyon sok ételhez illik köretként de külön, önálló ételként is megállja a helyét. Ehetjük sósan, édesen, köretként, önmagában ezért nem mindegy hogyan készítjük el. Vitamint és ásványi anyagokat is tartalmaz ráadásul tisztítókúra és fogyókúra részét is képezheti, sőt még a lisztérzékenyek is fogyaszthatják ezért csak ajánlani tudom!

 

Elkészítése nagyon egyszerű:

Én 2 személyre egy bögre rízst szoktam számolni. Elöször is egy kis lyuku szürőben alaposan mossuk át a rízsszemeket. Egy lábosba öntsünk egy kevés olajat, majd borítsuk rá a lecsöpögtetett rizst, és addig kevergessük fakanállal míg szépen elválnak egymástól a rízsszemek.   A rizs mennyiségéhez képest / 1 bögre rizshez, 2 bögre víz kell / dupla adag vízzel felöntjük a lábast, majd sózzuk meg. Miután felforrt a víz, tegyünk egy fedőt a lábosra, és alacsony hőfokon, kevergetés nélkül tíz percig hagyjuk még főni. Utána vegyük le a tűzhelyről és még 10 percig hagyjuk állni a fedő alatt, hogy a saját gőzében lassan megpárolódjon. Csak utána vegyük le a fedőt. Jó étvágyat!